"Een oplossing voor iedere uitdaging!"

Blijf op de hoogte

Webdesign, SEO, internet marketing, accelerated mobile pages van google...

Hoog ranken op Google

Hoog_ranken_in_google.jpg

Je wilt goed scoren op het web, dus besteed je aandacht aan SEO. Maar hoe weet je welke beslissing voor resultaat heeft gezorgd? Af en toe is het goed om de cijfers erbij te pakken. Backlinko deed onderzoek naar de significatie van SEO-factoren die invloed hebben op jouw ranking in Google. Een miljoen zoekresultaten werden geanalyseerd. Wij geven je een overzicht van de voornaamste bevindingen.

Diverse backlinks

Backlinks wegen zwaar in Google’s oordeel. Hoe meer er naar jouw site wordt gelinkt, hoe beter. Ook de diversiteit van deze links neemt de zoekmachine mee. Als verschillende bronnen naar jou refereren, verdien je weer een paar Google-punten. Daarom: liever tien backlinks van tien verschillende sites dan tien van één domein.

Plaats relevante, kwalitatieve links

De link authority is van groter belang dan het aantal links dat je op je site plaatst. Zorg daarom voor relevante links waar je bezoekers daadwerkelijk iets aan hebben. Geef ze meer informatie of help ze een stap verder richting een antwoord op hun vraag. De reputatie bij Google speelt eveneens een rol. Ook de site waar je naartoe linkt moet zijn SEO op orde hebben.

Verdiep je op één onderwerp

Tegenwoordig kijkt Google niet enkel naar de frequentie van keywords om het onderwerp van een tekst te bepalen. Vooral dankzij de Hummingbird-update probeert het algoritme teksten te begrijpen. De relevantie van content is daarmee belangrijker dan ooit. Want: hoe relevanter de tekst, hoe beter je scoort.

Houd het bij één onderwerp per pagina en wees niet bang om uitgebreid te schrijven. Uit het onderzoek bleek dat een gemiddelde pagina van een nummer-één-positie uit 1890 woorden bestaat. Let er wel op dat grote lappen tekst afschrikken. Overzicht en algehele presentatie zijn cruciaal om de bezoeker op je site te houden!

Kortere URL’s werken beter dan langere

Een korte URL is eenvoudiger te begrijpen door Google. Beperk het aantal niveaus en zorg voor een duidelijke structuur in je site. Ook voor een bezoeker is het prettiger als hij aan de URL kan aflezen waar hij aan toe is. Een langere URL betekent bovendien vaak dat je meerdere niveaus dieper bent, dus is er sprake van minder autoriteit op de pagina.

Zo hoort het: http://www.dsignonline.nl/diensten/zoekmachine-optimalisatie

Gebruik minstens één afbeelding

Over het ideale aantal afbeeldingen worden in dit onderzoek geen uitspraken gedaan. Wel is gebleken dat een pagina met minstens één afbeelding het veel beter doet dan pagina’s die het alleen met tekst moeten doen. Zoek daarom relevant beeldmateriaal dat iets toevoegt aan de kwaliteit van je pagina.

De letterlijke zoekopdracht hoeft niet in de titel...

Voorheen was het noodzakelijk dat de titel van je pagina exact overeenkwam met een zoekopdracht. Bij de hoogst scorende sites is dit tegenwoordig amper nog het geval. Nu er bij Google sprake is van semantisch zoeken gaat het steeds meer om de zoekintentie. Hoe de zoekopdracht wordt geformuleerd doet er steeds minder toe.

Zorg voor een snelle website

Je site kan er nog zó mooi uitzien en zóveel te bieden hebben… een lange laadtijd is funest. In 2010 gaf Google al aan snelheid mee te nemen in zijn oordeel. Sindsdien zijn tragere websites gedaald en de technisch sterke (en dus snelle) sites gestegen in de rankings. Vooral domeinen met AMP’s (Accelerated Mobile Pages) krijgen een schouderklopje van Google.

Lees meer over Accelerated Mobile Pages.

Lage bounce rate = hogere rank

Klinkt als een inkoppertje, toch? Als iemand meteen je site weer verlaat, heeft hij niet gevonden wat hij zocht. Google ontkende echter dat de bounce rate een directe invloed heeft op je ranking. Een hoge bounce rate kan wél duiden op een gebrek aan kwalitatieve content en dát neemt de zoekmachine wel mee in zijn oordeel.

Geen zorgen, we zijn nog lang niet klaar met SEO! We helpen je graag om alles uit je website te halen en zo goed mogelijk te scoren op Google. Daarom snel meer over het fenomeen dat zoekmachineoptimalisatie heet. Meer weten? Lees de introductie van SEO anno 2016.

Hoe kunnen we jouw site optimaliseren voor Google? Ga met ons in gesprek! Kom langs, mail of bel 050-7850339 voor meer informatie.