"Een oplossing voor iedere uitdaging!"

Blijf op de hoogte

Webdesign, SEO, internet marketing, accelerated mobile pages van google...

Jouw corporate story

storytelling-jouw-corporate-story_dsigonline.jpg

Hoe breng je een verhaal tot leven? Hoe creëer je een buzz rondom een merk? Jouw corporate story vertelt een uniek verhaal. Het vormt de leidraad van je marketingactiviteiten. Goede verhalen kunnen verrassen en voor opschudding zorgen in de markt.
Ze hebben de kracht om te veranderen:

 

  • hoe we ons voelen: verhalen vereisen een emotionele toewijding.
  • hoe we denken: verhalen kunnen interesse wekken en vasthouden.
  • hoe we handelen: verhalen geven een boodschap kracht.
  • hoe we ons gedragen: verhalen zetten ons aan tot actie.

Het verhaal achter jouw merk

Waarom besta je als bedrijf? En waar sta je voor als merk? Alles wat je doet, doe je met een reden. Deze reden vormt jouw thema, jouw leidraad voor het verhaal dat je vertelt. Bedenk goed waarom je bedrijf bestaat en formuleer een heldere missie en visie.

Geef niet alleen de feiten. Vertellen wanneer je bedrijf is opgericht en hoeveel ervaring je hebt, is niet genoeg. Alleen de voordelen van je product noemen is niet genoeg. Het idee van jouw merk moet de boventoon voeren. Pas wanneer aandacht en een zekere vorm van vertrouwen zijn gewekt, is de klant klaar voor de volgende stap.

Leer van de besten

In de gloriedagen van Apple was het bedrijf een schoolvoorbeeld van innovatie. Mede dankzij hun corporate story wist het een unieke positie in de markt te creëren. Met mooi vormgegeven, gebruiksvriendelijke producten betoverde het een hoop computerliefhebbers. Maar Apple bleef niet alleen hangen vanwege de producten die het leverde. Het uitdagen van de status quo, het anders denken en constant willen innoveren; dát is wat het bedrijf zo uniek maakte.

Apple-fans zijn modern, maken bewuste keuzes in hun leven en zijn niet bang om iets nieuws te proberen. Het bemachtigen van een Apple-product past daar perfect bij. Met hun soms brutale karakter wist het bedrijf in te spelen op waarden van de klant. Dit resulteerde vaak in een zeer krachtige, jarenlange binding. Creëer verbinding met je klant De manier waarop jij je verhaal vertelt, bepaalt de mate van succes. Allereerst zul je jouw publiek moeten leren kennen. Wat houdt hen bezig? Wat maken ze mee of hebben ze in hun leven meegemaakt? Pas dán kan je inspelen op hun emoties. Houd je verhaal zo menselijk mogelijk. Probeer aan te sluiten op ervaringen van je publiek. Wanneer zij zich in één van jouw uitingen herkennen, ben je op de goede weg. Welke middelen zet je in?

Een verhaal kan op vele manier verteld worden. Ben je een ster in het schrijven van teksten? Dan zal het bijhouden van een blog jouw key to success kunnen zijn. Misschien werk je liever met beelden en is het opzetten van een Instagramkanaal een geschikte stap. Bedenk goed waar jouw kracht ligt en welke kanalen het beste passen bij je merk.

Aan de slag

Het is tijd om jouw corporate story van de grond te krijgen. Zoals bij elk verhaal is beginnen het moeilijkst, dus geven we je graag een voorzetje. De onderstaande elementen komen terug in een goede corporate story. Ze zijn vaak (zo goed als altijd) aanwezig in Hollywoodfilms.

Boodschap: waar sta je voor? Uitdagen van de status quo, een duurzame toekomst, saamhorigheid, etc.

Conflict: welk probleem vindt plaats? Elke oplossing die jij hebt, komt voort uit een probleem. Het conflict zal door je publiek herkend worden. Spelers: wie spelen er een rol in jouw verhaal? Jouw merk, de klant, je concurrent, etc. Plot: hoe bouw je het verhaal op? Hoe ga jij het conflict oplossen? Elk verhaal heeft een begin, midden en einde. Jij bepaalt of je een chronologische volgorde aanhoudt.

Een goed verhaal bedenken vergt een hoop aandacht, tijd en onderzoek. Binnen je bedrijf zal al heel wat materiaal en inspiratie te vinden zijn. Je zult echter nog breder moeten kijken. Betrek vrienden en familie. Wat vinden zij van je merk zoals het nu bestaat? Vraag klanten waar ze waarde aan hechten. Ga op zoek naar succesvolle verhalen, maar vergeet niet: zonder originaliteit, geen goed verhaal.

Wat kan corporate storytelling betekenen voor jouw merk? Mail of bel 050-7850339 voor meer informatie.